ink Tom's Vliegbrevet Blog: Les 30: Here we go, op weg naar meer Solo...

Simpel blogje over over het behalen van het PPL (Private Pilot License) vliegbrevet. Tom Welling - tomw@xs4all.nl

21 maart 2006

Les 30: Here we go, op weg naar meer Solo...

Gisteren 20 maart een prima vluchtje gemaakt, vroeg in de ochtend. Wel lekker stom een vliegplan aangemaakt onder het registratiekenmerk PH-SVY terwijl het PH-VSY moest zijn.. na een belletje met het FIO (Flight Information Office) op Schiphol de zooi aangepast en toen konden we (met Cees) op weg!

Ik had mijn zinnen deze keer gezet om mezelf klaar te maken voor het maken van wat meer solo vluchtjes de komende tijd, mijn eerste solo is wat mij betreft al veels te lang geleden. (Lees hier over mijn smoesjes hierover.) Het ging allemaal aardig en ook het bovenwerk (stijle bochten, stalls e.d.) gingen aardig. De radio ging ook wel lekker, wel af en toe een spiekbriefje maar da's geen ramp. Nogmaals een paar noodlandingen geoefend en dit ging ook weer beter.



Op de terugweg nog een paar circuitjes gedaan op Rotterdam inclusief doellandingen, de bedoeling is eenvoudig. Precies daar landen op de aangewezen plaats, in ons geval de 'zebra'. Ging ook aardig eigenlijk wel.

Cees was waarschijnlijk ook tevreden en vond het nu ook tijd om een aantekening te maken in mijn vliegdossier zodat ik in het vervolg op eigen houtje een vluchtje op Rotterdam mag maken zonder instructeur. Wel moet het een beetje lekker weer zijn, niet al teveel wind en goed zicht.

Het plan is de volgende keer er bij Romeo naar het zuiden de Controlzone van Rotterdam verlaat, een stukje over de Zeeuwse eilanden maakt en vervolgens via de Hotel arrival weer naar het veld vlieg. Dus Zeeuwen en Rotterdammers, als een gek de komende tijd de kelders in!! ;-)

Het plannetje is gelukt TOP!!!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He Tom! Dat was geloof ik ook mijn eerste solo Rotterdam: Romeo - Hotel. Of was het Mike - Hotel? Dat is wel wat langer, dus dat zou ik doen.

Afgelopen maandag ben ik solo naar EHMZ geweest en afgelopen woensdag naar EHSE. Na mijn vakantie gaan we naar het buitenland! Vrijdag 14 april een hele dag daarvoor inruimen?

Grtz, Christiaan

25/3/06 11:57

 
Anonymous Anoniem said...

O ja, ik krijg de hele tijd van die irritante pop-unders op je site. Waarschijnlijk Webstats4U?

25/3/06 11:59

 
Anonymous Anoniem said...

Ha Tom,
dat is het beste plan, vanaf romeo is de rest zelfs zonder kaart te vinden en kan je tenminste lekker rustig met vliegen bezig zijn.

Ik heb nog die spullen van jou bij mij thuis staan. Misschien dat we een keer binnenkort tegelijk een vluchtje hebben dan zal ik het meenemen. Ik zal even in de agenda kijken.

Verder alles goed? vakantie goed geweest?

groeten, Oscar.

25/3/06 14:53

 

Een reactie posten

<< Home