ink Tom's Vliegbrevet Blog: Smiley Airways

Simpel blogje over over het behalen van het PPL (Private Pilot License) vliegbrevet. Tom Welling - tomw@xs4all.nl

13 september 2005

Smiley Airways

Ik loop al al een tijdje na te denken wat te doen na het behalen van het PPL vliegbrevet, dat hoop ik te doen in de zomer van 2006. Natuurlijk leuke tochtjes maken in binnen- en buitenland, maar misschien voor mijn werk wat uitjes maken met wat klanten e.d.

Toen werd op een idee gebracht door een aktie van de Vliegclub Rotterdam, daar nemen ze jaarlijks een aantal jonge patientjes mee van het Sophia Ziekenhuis voor een rondvluchtje vanuit Rotterdam. Dat vond ik een mooi idee maar ik wilde dit wat vaker doen dan 1x per jaar dus vandaar dit plan:



Heel wat (zieke) kinderen hebben als wens piloot te worden of in ieder geval een vliegtuig van dichtbij mee te maken... Helaas zijn de kosten voor zoiets vaak een te hoge drempel, vergeet niet dat een uurtje vliegen helaas al gauw 200 euro kost! (Vliegtuighuur, verzekering, piloot en brandstof) Nou dit is die kans! (Tenminste over een klein jaartje hoop ik dan...)

Hoe, wat waar en wanneer is nog niet duidelijk. Er komt meer bij kijken dan alleen maar een kind inclusief begeleiding een gratis vluchtje aan te bieden vanaf Rotterdam Aiport. Wat te denken van de medische zorg van zo'n kind en begeleiding vanuit het ziekenhuis?

In de loop der tijd kan je hier wat meer informatie terugvinden. Als iemand een idee heeft hoe dit aan te pakken of mee wil werken dan hoor ik dat graag!

5 Comments:

Blogger Rob said...

Goeg & Leuk initiatief!!

Als alles goed gaat haal ik in het voorjaar van 2006 m'n PPL, dan ben ik zeker beschikbaar!! Ik ben zelf in het gelukkige bezit van drie kids en ik weet sindsdien dat niets leuker is dan een gelukkig kind. Als ik dan ook iets kan doen, graag!!!

Grtz Rob

13/9/05 22:25

 
Anonymous Anoniem said...

Ik heb geen PPL en zal deze pas over een paar jaar kunnen gaan halen, maar ik wil graag meehelpen aan dit initiatief! Als je hulp nodig hebt op marketing-/communicatievlak: laat maar weten!

15/9/05 13:13

 
Anonymous Anoniem said...

Heel goed idee!

Let er wel even op dat je eea goed regelt met verzekeringen e.d. Ik weet bijv. dat je er soms niet aan ontkomt om eerst >100 uur PIC te hebben voor een verzekering toestaat zoiets te mogen doen.

30/6/06 14:10

 
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

8/11/06 14:30

 
Blogger Annelies said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

25/6/07 21:58

 

Een reactie posten

<< Home