ink Tom's Vliegbrevet Blog: Les 13: Red Bull Aircrash?

Simpel blogje over over het behalen van het PPL (Private Pilot License) vliegbrevet. Tom Welling - tomw@xs4all.nl

13 juni 2005

Les 13: Red Bull Aircrash?

Zondagochtend 12 juni weer een lesje vroeg in de ochtend om 8:30! Weer een nieuwe instructeur en deze keer was het best spannend want ik was voor haar gewaarschuwd! Een taaie strenge tante zou ze zijn, en nou dat was ze! Maar gelukkig kan ik zelf ook lekker bot zijn dus het lukte wel en uiteindelijk had ik er ook wel schik in, het ging deze keer namelijk voortreffelijk voor mijn doen!! Dat strenge werkt dus blijbaar bij mij, laat Severine dit maar niet lezen....

Na een paar keer flink op mijn vingers getikt te zijn (o.a. bij de walk-around e.a.) gingen we de lucht in na het maken van een navigatieplannetje naar vliegveld Seppe.

Het navigeren ging me redelijk af maar het blijft lastig om bv. bruggen e.d. als orientatiepunt te herkennen, we hebben der hier een paar teveel bij Rotterdam e.o.

Het circuit in bij Seppe en dit ging heel goed, netjes op snelheid, hoogte en koers overal! Vijf Touch & Go's gedaan waarvan 2 op een hele nette manier! Moet wel zeggen dat er maar 5 knopen wind stond en nagenoeg recht op de baan. Wel goed voor het zelfvertrouwen in ieder geval.

Uiteindelijk snel weer terug naar Rotterdam. Op de weg terug over de Erasmusbrug gevlogen. Voordat we dit deden natuurlijk netjes een aanvraag gedaan of dit mocht en de helicopters ging voor ons aan de kant om ons ruimte te geven. Erg leuk!


Ziet er spannend uit!

In de verte links zie je het tijdelijke vliegveld liggen waar de deelnemers op zullen stijgen.


Tijdelijk vliegveld in hartje Rotterdam

Hier een filmpje van mijn fly-by bij het parcours!

Vervolgens een verkorte route naar Rotterdam en na wederom een aardig circuitje het kistje zowaar nogmaals netjes neergezet, redelijk aan het begin van de baan. Zou het kwartje voor de landing dan toch gevallen zijn?



In de middag naar de Red Bull Airrace geweest maar daar ga ik verder niks over te vertellen want daar zijn al foto's, filmpjes en verhaaltjes genoeg over. Ga nu binnenkort toch wel eens een vluchtje maken met een Aerobatics instructeur, lijkt me wel leuk om een paar van die loopings e.a. braak-akties te maken!

1 Comments:

Blogger Rob said...

Is inderdaad geweldig zo'n vluchtje met een Aerobatics instructeur!! Ik heb vorige weekend een aantal braak-akties mogen meemaken en ik kan het van harte aanbevelen :)

Grtz

Rob

18/6/05 15:01

 

Een reactie posten

<< Home