ink Tom's Vliegbrevet Blog: Dramatisch!

Simpel blogje over over het behalen van het PPL (Private Pilot License) vliegbrevet. Tom Welling - tomw@xs4all.nl

29 maart 2006

Dramatisch!

Dit gaat een heeeel kort postje worden. Afgelopen zaterdagmiddag een vluchtje gedaan (ik wil het geeneens een les noemen) en het ging zwaar ***! Voelde me vooraf al niet zo lekker maar dat zijn achteraf domme smoesjes he ;-). Jeroen ging mee en hij had de pech dat we wel heeeel erg veel oefeneningen hebben gedaan, nog misselijk geworden daar achterin Jeroen? haha!



Hoe dan ook, als je op een gegeven moment een noodlanding gaat oefenen en dan met de met de wind mee wil gaan landen.. oei... en gewoon een belangrijke checklist voor motorstoring en voorzorgslanding procedure niet meer weet...

Met de neus op de feitjes gedrukt kan je wel zeggen, stampen die checklists en procedures! Ook als je wat minder goed voelt moeten die dingen er bijna automatisch uitrollen!! Tot snel!

3 Comments:

Blogger Nimpster said...

:-) Troost je Tom. Ik vlooeg mezelf regelmatig misselijk door snel stijgen/dalen, slow flight enzo... het went. Oh ja, regeltjes vergeet je zo weer. Had een half jaar niet gevlogen en heb net m'n clubcheck achter de rug... Ook daar was weer even wat opfrissing voor nodig. Sommige dingen zakken te snel weg.. :-(

Suc6 verder!

29/3/06 12:48

 
Anonymous Anoniem said...

Haha,

Ik zelf was niet misselijk hoor, dat ben ik nu wel gewend lijkt het.. maar mijn passagier wel! ;-)

Het ging gewoon zwaar **!

29/3/06 12:54

 
Anonymous Anoniem said...

ja ja.... af en toe kan je een dip hebben he? Ook vaak gehad, en waarschijnlijk vlieg ik nu ook de ene dag beter dan de andere..... (maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs iemand te zien ;-)

Succes met de volgende

29/3/06 19:32

 

Een reactie posten

<< Home