ink Tom's Vliegbrevet Blog: Solo 2: Eindelijk! 55 minuten Rotterdam e.o.

Simpel blogje over over het behalen van het PPL (Private Pilot License) vliegbrevet. Tom Welling - tomw@xs4all.nl

06 april 2006

Solo 2: Eindelijk! 55 minuten Rotterdam e.o.

Vandaag was het dan zover, het weer was prima en de wind was redelijk stevig maar hij stond rechtvoor op runway 24 dus dat was geen probleem!

Vantevoren op kantoor de voorbereiding gedaan qua navigatieplan e.d. Na een handtekening voor een soloverklaring van Cees met de PH-VSY op weg gegaan!

Hier de route, klik maar voor een grotere versie:


Rondje rond de kerk...

Je ziet dat de Hotel Departure (vanaf rotterdam naar het westen toe) niet helemaal strak liep, toch de volgende keer beter gebruik maken van het navigatiebaken RTM. Daarnaast via bekende punten het plan afgevlogen. Onderweg een stuk met een ander vliegtuig meegevlogen waardoor ik uit voorzorg maar even iets afgeweken ben van mijn koers. Via Romeo terug naar het vliegveld. Onderweg nog een nieuwe Arrival verzonnen, Sierra Arrival... ;-) Bestond niet, maar nu dus wel.. Een van de instructeurs en collega leerling vingen dit ook op want die vlogen in de buurt... ;-)


Het vliiegveld van dichterbij! Klik om verder te zoomen!

In opdracht kruisen van baan 24 op de threshold, en dus niet in het midden, en vervolgens een strakke landing gemaakt op de blokken. Wel een stukkie moeten rijden naar de 'uitrit', de volgende keer maar halverwege landen zoals het ook eigenlijk zou moeten.

SUPER!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad super!

Mooie plaatjes ook.

Op naar de volgende solo navigatie!

6/4/06 19:49

 
Anonymous Anoniem said...

check airwork.nl:pjkarels@hotmail.com zoekt iemand die CH yoke en padals te koop heeft.

Groet, oscar

7/4/06 07:10

 
Anonymous Anoniem said...

Goed man!!!

ziet er goed uit, ik wil een keer mee!!!!!

7/4/06 09:30

 
Anonymous Anoniem said...

doe mij maar een flightsim, kom je veel verder mee.

tot zaterdag

7/4/06 09:53

 
Anonymous Anoniem said...

De departure mag misschien niet helemaal perfect gegaan zijn, de arrival is bijzonder strak! Het lijkt wel of je op de autopilot een ILS hebt gedaan :)

7/4/06 11:57

 
Anonymous Anoniem said...

Jaaahaaa......Goed man! Je moet me toch een keer uitleggen hoe ik ook van die mooie routeplaatjes kan maken met mijn Lowrance.

8/4/06 10:03

 
Anonymous Anoniem said...

Vette route! Ik heb ook zoiets gedaan bij mijn 1e solo Rotterdam.

17 april ga ik mijn lange solo doen, lekker saai: EHRD - EHTE - EHTX - EHRD

Groet, Christiaan

11/4/06 12:49

 
Anonymous Anoniem said...

leuk, die foto's van de vlucht Tom. A/C

25/5/06 11:13

 

Een reactie posten

<< Home